Egyesületünk a Kultúrcsavargásokban

2014. október 21.

A Promontor-TV Kultúrcsavargások sorozatának adásában Ricsi és Bence bő fél órát mesélt az Ariadnéról, a Csévi-szirtek kutatásáról és a barlangászásról.

Lemostuk a gyalázatot

barlangmosasSzeptember 20-21.-én barlangmosó hétvégét tartottunk a Szirteken.

Nagynyomású vízzel letakarítottuk a Legény-barlang bejárata közelében a falakra feldobált sarat, kormot, feliratokat – mindazt, amit rákentek az elmúlt évtizedek.

300 méter új rész az Ajándék-barlangban

2014. augusztus 20.

TérképeAjándék-barlangzés közben, illetve egy kisebb omladék átbontásával több mint 300 méter új részt találtunk az Ajándék-barlang mélyponti részén. A járatok egy része a Mega-hasadék fölött helyezkedik el és azzal több helyen össze is függ. 60 méter magasra másztunk itt fel és nagyon szép cseppköves járatokat találtunk. Ezen a részen a hasadékban több mint 80 méter a szintkülönbség. A barlang hossza ezzel a felfedezéssel meghaladja a 2450 métert mélysége 180 méter.

Pin It

Vizet fakasztunk az Aggteleki-karszton (Vízfakadás-barlang)

2014. augusztus 10.

Az alig ismert kis barlang a Haragistya fennsíkon található a Szlovák határ közelében. Nagy árvizek idején időszakosan aktív forrásként működik. 1978-ban tárták fel, illetve kezdték el bontani (VITUKI dolgozói). 1981-ben jutottak be a légteres járatba (Holl B., Berhidai T.). Akkor a bejárat alatt 8 méterrel a szűk hasadék alján vizet láttak, valamint erős vízcsobogás volt hallható.

Ariadne a Promontor Televízióban

Promontor interju2014. július 30.

Múlt héten budafoki Promontor TV faggatta Bencét a barlangjárásról. Íme:

Ixodes ariadnae

Ixodes ariadnae nőstény szemből2014. július 8.

Új, denevéreken élősködő kullancsfajt azonosítottak az MTA Agrártudományi Kutatóközpont kutatói. Mivel az új faj első példányait, segítségünkkel, az Ariadne-barlangrendszerben találták, ezért a faj az Ixodes ariadnae nevet kapta.

Pireneusok 1999 filmünk megnézhető

Felraktuk egy régi filmünket, az 1999-es spanyol túránkról szólót a netre, itt, a videók közt megnézheted.

200 m feltárás a Vacska-barlangban

El-hasadékJúnius 22.-én a Vacska-barlangban főútvonalas denevérkijelölést követve sikerült áttörnünk egy régi végpontot; 200 m cseppkövekkel díszített, tiszta, száraz hasadékjáratot tártunk fel. Az új rész az El-hasadék nevet kapta.

A denevérek határozottan mutatják a továbbvezető utat, így reméljük, hamarosan meglesz itt a már régen várt kitörés.

A képre kattintva megnyílik a galéria.

Pin It

Sikeres volt a felfedezők napja

2014. május 17-én volt a Felfedezők Napja a Millenárison. Az idei rendezvény középpontjában a barlangkutatás állt.

A Bányász-barlang a legmélyebb Magyarországon

2014. április 9.
A Szinva-csoport hivatalosan is bejelentette, hogy a bükki Bányász-barlangban elérték a 275 m mélységet, így ez lett Magyarország legmélyebb barlangja.

A részleteket itt olvashatod.
A felfedezéshez gratulálunk minden résztvevőnek!

Az Ariadne barlangjai megnézhető

2014. január 28.

Legújabb filmünket felraktuk a netre, így ha lemaradtál a köztévés vetítésekről, DVD sem jutott neked és nCore-on sem találtad meg - akkor is megnézheted. Akár itt a filmek közt vagy YouTube-on az Ariadnebarlang csatornáján megtalálod. Jó szórakozást hozzá!

700 m új rész az Ajándék-barlangban

2014. január 16.

Óévbúcsúztató és újévi ajándék is egyben, hogy megannyi küzdelem után 700 méter új járatot bolyonghattunk be akadálytalanul az Ajándék-barlangban. Az elmúlt évek célirányos kutatásai, kemény bontásai itt is meghozták az eredményt. E mellett már megszokott módon a denevérek ismét jó szolgálatott tettek. Útmutatásaik nélkül ebben a barlangban sem jutottunk volna ilyen sokra.

Év végi összefoglaló 2013

2004. január 5.

A tavalyi év különleges volt Egyesületünk életében. Régóta esedékes volt, hogy a további eredményes kutatás érdekében elvégezzünk egyéb, talán kevésbé kellemes, de szükséges feladatokat is, amiket - a felmerült nehézségek ellenére - sikeresen végigvittünk. Mindezek mellett folytattuk barlang-feltárásainkat, és magunk is meglepődtünk, milyen sok új járatot találtunk 2013-ban.

Szablyár Péter barlangkutatóra emlékezünk

2013. december  17.

Kedves Barátaim, Kedves Lista olvasók!

Mintegy kilenc nappal Szablyár Péter  halála után, szomorú kötelességemnek teszek eleget, amikor Kutas Tamás szűkszavú hírétől eltekintve, megpróbálom pótolni a tájékoztatást.

Új tagjaink

2013. november 29.
Újabb tizenegy taggal bővült egyesületünk.

I. helyezés a Cholnoky Jenő barlangkutatási pályázaton

2013. november 13.

Ariadne barlangjai - Húsz év a Pilis mélyén című legújabb filmünk első helyezést ért el a Cholnoky Jenő barlangkutatási pályázaton.

Németh Róbert tagunk egyéni kategóriában szintén első díjat kapott, Adatok a Bakony víznyelőinek ismeretéhez című pályamunkájáért.

Filmbemutatónk

2013. október 14.

Az Ariadne barlangjait október 12.-én vetítette a Duna-TV. Kellemes meglepetés volt a sok pozitív visszajelzés, amit a bemutató után kaptunk. Nem csak barlangosok, idegenek is megkerestek, gratuláltak a Szirteken elért eredményeinkhez.

Mindenkinek köszönjük a biztatást!

Sikerünk a Csodakút filmfesztiválon

2013. augusztus 5.

Ariadne barlangjai című filmünk a Magyarkanizsán megrendezett Csodakút Nemzetközi Természetfilm-fesztiválon amatőr kategóriában a legjobb operatőr valamint a legjobb utómunka díját is elnyerte.

csodakut 2013 oklevelek

Barlangfeltörések

2013. június 3.

Sajnos nagyon szomorú események történtek a Csévi-szirtek barlangjaival. Május végén arra mentünk ki, hogy valakik elvitték a Vacska-barlang ajtaját. A barlang tárva nyitva, de mint később kiderült nem csak ez. A Rejtekút-barlangot feltörték és kicserélték a lakatot. Az Ősi-barlang bejáratánál megrongálták a zárvédőt. A Legény-barlangot feltörték és kicserélték a lakatot, hasonlóan a Leány-barlanghoz. A Leány-barlang másik kijáratánál feltörték a lezárást és el is vitték. Az Ariadne-barlangnál átfúrták az ajtót és szétfúrták a zárat, valamint ide is új zárat tettek. Az Indikációs-barlangban megrongálták a zárszerkezetet, így az nyithatatlanná vált. Az Ajándék-barlangban bebetonozták a zárszerkezetet és ezzel az egész ajtót.

Június első hétvégéjén két napig azon dolgoztunk, hogy valamennyire helyrehozzuk a károkat. Ideiglenesen sikerült megoldani, hogy ne legyenek nyitott barlangbejáratok, hiszen szép cseppköves termek vannak könnyen elérhető közelségben. Sajnos a lezárások rendbetétele nagyon nagy munka, és egyelőre elképzelésünk sincs önerőből hogy oldjuk meg. Bármilyen segítséget szívesen veszünk ez ügyben.

Az Ariadne Karszt- és Barlangkutató Egyesület, valamint a velünk együtt kutatók.

14 km az Ariadne-barlangrendszer

Vacska-barlangot több mint 300 méterrel növeltük meg!

2013. április 30.

A 2013-as évben eddig a Vacska-barlang hosszát kisebb-nagyobb feltárásokkal több mint 300 méterrel növeltük meg. A bontások és felfedezések mellett, aktívan folyik a még felméretlen járatok poligonozása is. A barlang hossza a térképezéseknek köszönhetően is szépen növekszik, mert a pontos mérések alapján eddig mindenhol az derült ki, hogy a járatok hosszát alábecsültük. Az Ariadne-barlangrendszer hossza így már biztosan több mint 14 kilométer, vertikális kiterjedése pedig 204 méter.